Raza4u.com Get -Graphics


Get ISLAMIC-Graphics

Sunday, January 6, 2013

Ada apa dengan CINTA?

Assalamualaikum................ Ada apa ya dengan cinta??....CINTA....Cinta itu satu perasaan yg bukan sekadar diucapkan dengan lisan tetapi dirasai penuh mendalam dari dalam hati....waduh...susah deh ingin diceritakan...kerna cinta itu sgt indah, sgt mengasyikkan, sgt mengusik jiwa dan kalbu....hanya yg benar2 memahami cinta shj yg bisa mengerti apa itu sebenarnya cinta....(ceh....cakap indon plak dah...haha) Tapi....jgn disalah ertikan cinta....cinta benar, cinta suci, cinta hakiki adalah cinta kepada Rasulullah dan ALLAH s.w.t...bukan cinta kepada manusia yg hanya berlandaskan nafsu semata-mata....cinta Rasulullah tidak bisa diungkapkan dengan kata2....aku telah melihat ramai sahabatku, org di sekelilingku merasainya...bagaimana dengan aku...adakah aku benar2 telah punya cinta itu di dalam hatiku.......ALLAHu akbar....aku mahu merasai cinta itu namun terhijab dek dosa yang menggunung tinggi.... Tuhan...dosaku menggunung tinggi....tapi taubatku tak kutepati.... Tuhan...rahmatMu melangit luas..terlalu sedikit ku bersyukur.... - Epilog Silam, Haikal- huhu....dosa yg banyak, nafsu yg masih beraja di hati...macam mana nk dapat cinta Rasulullah, fizah ooii.....terhijab...hati kotor....hati kotoq org utagha kato...huhu aku bimbang, aku khuatir...jika air mata yg jatuh adalah air mata dusta...astaghfirullah...harapnye tidak begitu...aku tahu aku insan hina, lalai dari mengingati Rasulullah...namun aku harap sgt seketika berada dlm majlis yang penuh cinta, majlis yg barakah, biarlah saat itu, ketika itu aku benar2 merasai cinta itu untukmu Rasulullah....moga perasaanku ketika itu bukan dusta..moga air mata yg jatuh itu bukan dusta....(T_T).... Cinta buatmu kekasih, Rasulullah.... namun adakah aku betul2 anggap Rasulullah sebagai kekasih...??.... jgn hanya di mulut sahaja Fizah...kalu betul anggap Rasulullah tu kekasih...kenapa masih ada berbuat dosa...masih berbuat perkara sia-sia....hah?? jawab2.... xterjawabkan.......astaghfirullah.... Ya ALLAH...hadirkanlah sebenar-benar cinta dalam hatiku ini....hadirkan cinta untukku mencintai kekasihMU, Rasulullah s.a.w....kernaku tahu cinta Rasulullah cinta hakiki...cinta menujuMu..... Saat ini, tiada lafaz kata yg boleh diungkapkan bersyukurnya, nikmatnye kerana dipertemukan dengan orang2 yang hatinya cinta kepada kekasihMu, Rasulullah s.a.w...dipertemukan insan hebat, mulia yg membawa cinta Rasulullah....Alhamdulillah....Alhamdulillah.....Alhamdulillah...wa syukrulillah..... Hadirnya menerangi hati yang gelap...hadirnya memberi suluhan cahaya....hadirnya membawa cinta....hadirnya merawat hati yang sakit...hadirnya memberi kebahagiaan...masyaALLAH....syukur....Moga aku terus berada di bawah cintanya, terus bersamanya, moga aku terus berada bawah tarbiahnya....tiada nikmat yang lebih besar melainkan berada dalam cinta Rasulullah....Moga aku terus hidup dengan cinta...cinta....cinta....cinta kepada Rasulullah....cinta kepada ALLAH.... Ya Rasulullah quz biyadi............

No comments:

Post a Comment