Raza4u.com Get -Graphics


Get ISLAMIC-Graphics

Saturday, January 19, 2013

Make up & Anas

Assalamualaikum..............


haha...entry kali ni aku nk cerita apa yg aku buat malam td....haha...lawak tul...........
nk tahu apa??  aku mekap kot..................first time mekap cm pengantin......
alkisahnya my roomate,Aimi yg nk belajar cara mekap..sebab nanti dia nk mekap untuk majlis sambut menantu kt umah husband dia, abg long..hehe..jd mintak la si yati ni ajor dia...yg jd modelnya adalah aku.....
aku xnak tp kena suruh jugak...adeh....xpela...kira tolong shbt la kan...haha...
sekali-sekala xpe jugak...seronok gak...haha..walaupun malu.....Asma Ismail pun ada sekali...adeh..malu2....
yg asalny dtg ngn tujuan untuk bincang tntg usrah amilin...last2 pas bincang, join sekali sesi bermekap...time yati duk mekap mekap...pakat duk tgk...malu kottt.......................>____<
haha...lawaklah.............banyaklah teknik mekap ni..pakai yg ni dulu la...pakai yg tu dulu la...macam2.....Yati terer r.....aku kalau pakai celak pun dh kira bermekap sakan dah...hehe...
haha....duk terpikir nanti kahwin nanti (InsyaALLAH..kalu ada jodoh..hehe) macam ni la agaknya...tp kalu tmpah mak andam mesti lagi lama mekapnya...boleh ngantuk jadinya..hoho.....
tapi kalu pikir2 kan pmpuan patut ada skill mekap2 ni...kalu x bnyk pun, asas2 pun jadi la..penting kot....nanti kahwin nanti kenala sentiasa jaga penampilan..mekap untuk suami..hoho...penting tu.....ye x.???haha.....xpa, mekap untuk suami dapat pahala....heeee
selepas bpe minit ntah...siaplah yati mekapkan aku....tgk cermin...adeh....tebai gak mekapnya....haha...
haha...tp nmpk laen sikitla bila dh mekap ni..haha..but honestly aku lebih suka muka aku  yg tanpa mekap mcm tu....haha....
itulah aktiviti aku malam td...haha....bersama roomate, yati n asma.....
thanks to Yati for giving me this chance....haha...........xpenah2 mekap cmtu......hoho

hmm.,...ok...habis sal mekap2...huhu...sekarang ni nk citer tntg baby Anas...hehe.....Muhammad Anas namanya..anak kepada kak Rasyida yg dtg time malam Maulid Nabi bersama Habib Mahdi hari rabu yg lepas (isteri kepada ustaz yg iring pelajar2 Madrasah Aztazzkiyah)......comel sgt.......hee...geram tgk baby nih...........usianya 3 bulan lebih....
comel betul....senang je senyum kalu org tegur/'agoh' dia....hehe..........aku suka baby tapi aku ni xpandai sgt nk urus baby...teruk betul...adoii......T___T...kalu baby yg baru lahir lagi la xreti......hoho......tp kena belajaq kan...nanti nk jaga anak sendiri cmne kalu xpandai....hoho........ceh, pkiaq dah tu...padahal lambat lagi.....hahaha.....fizah...fizah.....semua muslimat yg ada kt surau sume pakat mai main ngn Anas ni..penat si Anas dibuatnya...haha..kejap org tu ambik,kejap org ni plak ambik....sume ada naluri keibuan kan...haha.....
adik2 Tesl lagi la....sorg ni siap cakap..."kak Fizah, nk jugak"....adeh.....lawak tul adik aku ni.....
aku cakap khwin la nk gak....haha...xmenahannya ada plak dia cakap"Kak Fizah kahwinlah, nk main baby kak Fizah"......adeh...adeh....ada plak cmtu...kita plak yg kena....haha......comel tul adik aku ni..hahaha.......bukan sorg , yg lain join sekali tuh...hohoho.......kononnya nk dapat anak saudara la kan.....haha....bila la tu adik2 oii.......lambat benor lagi kot........hahaha.....^____^
hee...dlm hati sekarang ni xsabar jugak nk dapat baby ni...haha....boleh main2 ngn baby...(ceh....kahwin ntah bila...dh pikir nk baby...ntah pape betul la fizah ni...hoho....T____T )
ilmu rumahtangga, ilmu jaga baby xlekat lagi mcm mana nk khwin, jaga anak????
Fikir tu....ish3........hehe....^____^
apa pun....insyaALLAH....huhu.....Fizah...kena jadi rajin na.....belajaq masak.....jgn duk buat masak kicap ja....belajaq yg lain jugak (buku resepi dh beli bnyk...tp yg paling simple jugak yg aku g buat..haha)..........hahaha.....

haha...oklah..stop now for this entry.....^___^





*hehe....Anas n me.........



*geram sgt tgk gmbr ni...Anas sgt gembira.....^_____^

No comments:

Post a Comment