Raza4u.com Get -Graphics


Get ISLAMIC-Graphics

Tuesday, January 8, 2013

Jadi bussinesswoman plak......$___$

Assalamualaikum............

i'm a tesl student....okeh....bkn tu nk highlight sebenaqnye.....kursusku Tesl/Language Arts/KH....
ha,...KH yg nak dihighligtkan sebenaqnye.....adeh......subjek yg x bpe diminati...tp time pilih minor tu, ni ja yg terbaik...jd terima jelah....hoho....
okeh...sem lepas jadi tukang kayu n technician....(padahal x master pun apa yg dipelajari....hoho...)
sem ni...nk tahu apa???
haha....jadi businesswoman la plak aku......$___$....
untuk sem ni aku belajaq Perniagaan n Keusahawanan.....well...kemaih bukan main bunyinye tu..haha....
hmmm..apa pun...aku bersyukur...sebab dalam masa aku ingin mendalami bidang perniagaan...tup2 sem ni belajaq sal  perniagaan n keusahawanan....bukankah ini peluang....??
jadi, walaupun sebenaqnya aku ni xdala minat sgt ngn istilah2, sal2 perniagaan ni tp kena minatkan jugak kalu nk menceburi bidang perniagaan...betul dak....??...^___^
berniaga ni kena ada minat jugak....kalu xdak minat, xkan tahan lama......n kena pandai susun strategi......sebab bkn kita ja yg berniaga....mgkin brg yg kita jual sama ngn org lain..n strategilah yg menentukan siapa yg lebih berjaya...
haha...ada gaya peniaga x aku ni????....tettt..........gaya tu xpa....no 9, no 10 tu..yg penting minat.....aha.....kena tanamkan minat yg mendalam ya fizah.......
Kita Kena Kaya!!...Ya...kena kaya...untuk ISLAM.......apa pun yg kita buat biarlah kita niat demi ALLAH.....bila kita kaya, kita dapat buat, tolong kerja ISLAM....ekonomi ni sgt penting....untuk membantu kebangkitan ISLAM di akhir zaman ni....duit bukan segala-galanya tapi segala-galanya memerlukan duit....
Semoga aku juga dapat menceburkan diri dalam bidang perniagaan dan menjadi kaya..hehehe......
well...memang cita2 aku selain jadi teacher nanti ni, aku nak berniaga...iaitu nk bukak kedai makan..hehe...
 sebab aku nk bukak kedai makan adalah sebab aku suka makan....adeh...tu la sebab asalnye..haha...
moga dipermudahkan...insyaALLAH....=)
X rugi ceburkan diri dalam perniagaan ni..kan 9/10 rezeki ada dalam perniagaan....Rasulullah pun berniaga....
jadi contoh mana lagi yang kita nak ikut....????
Berniaga sunnah rasul...jadi bila kita berniaga, maknanya kita dah melakukan satu sunnah rasul.....kan bagus tu.....^___^
apa pun, kena niat kerana ALLAH......niat tu biaq betui.....
well........Hafizah Husin....a successful teacher n bussinesswoman in the future...hehehe....
insyaALLAH.....^_____^







No comments:

Post a Comment