Raza4u.com Get -Graphics


Get ISLAMIC-Graphics

Wednesday, January 9, 2013

Bila nak matang ni????....@______@

Assalamualaikum........................


hoho....lecturer xmasuk....best molek meng'update' blog....hehe....
nak tulis sal apa plak yer......@____@
hmm......sekarang ni dh sem 5...tahun ke-3 degree...hoho...dah lama duk kt ipg ni...macam2 pengalaman, macam2 ujian dh hadapi....umur pun dh makin tua...hoho.....going to be 23 this year...huhu...
but  am I act like a 23 year old lady????...#_______#
bila dah makin dewasa ni, pemikiran, perangai pun kena matang la...tapi kan kadang2 duk pikiaq gak macam mana nak jd matured yer......aku rasa aku ni xmatured2 pun...kalu kat umah lagi la....hahaha....mengalahkan adik aku plak...haha....tiba-tiba rindu kat adik bongsu aku plak....oh..Nasyatul Aqilah....kak chik rindu adik......^____^






haha...duk kat umah selalu main2, gurau2 ngn Nasya...lebih2 lagi kalu anak2 saudara dh balik tempat mak ayah dia masing2....Nasya la jadi mangsa...haha....
Fizah......kena jadi matang dah....tanggungjawab dah makin bertambah,peranan dah makin berat....jadi pemikiran dah kena jauh ke depan....berfikir bukan untuk diri sendiri..bukan untuk keluarga sahaja..tp untuk ummah....untuk ISLAM......jgn biarkan satu hari dalam hidup kita berlalu tanpa memikirkan tentang ISLAM.....
jangan mudah merajuk, jgn mudah rasa sensitif....nak buat kerja ISLAM xleh ada perasaan2 mcm ni....jgn jd org yg berjiwa kecik...jadi org yg berjiwa besar....^___^
Hmmm....aku ada satu persoalan dalam kepala aku, dari dulu lagi tp masih xterjawab sampai sekarang..huhu...apa kelebihan aku???apa potensi aku?????   ada sape2 bleh jawab x???...huhu....
apa yg aku nampak cuma kelemahan...macam mana nk jd qiyadi ni...mcm mana nk jd seorg pemimpin ni????...dah hampir dua tahun aku jadi penolong ketua lajnah tafaqquh n kerohanian bwh Badan Kebajikan Surau(BKS) kt ipg aku ni......tapi aku rasa aku mcm xbuat apa2 yg besar pun untuk membantu tafaqquh di surau Al-Ghazali....huhuhu....fizah oh fizah.....T________T
i have to be positive...try to discover your potentials....you have to...fizah.....+___+
aku sekarang bukan peringkat BKS dah..tp dh naik ke peringkat yg lebih tinggi....jd komitmen kena jauh lebih tinggi daripada dulu....hati kena lebih cekal....mental mesti lebih kuat.....semuanya untuk ISLAM....
untuk RASULULLAH.....agenda menyambung perjuangan nabi tetap di hati......
hidup di dunia xlama, sementara ja...jadi luangkanlah....isi lah masa kita dengan kerja2 ISLAM...namun ingt...akademik jgn tinggal...kerna dengan akademik jugak membantu untuk kerja ISLAM....bila akademik cemerlang, dapat kerja dan dengan kerja kita, kita dapat bekerja untuk ISLAM.....jgn jadi fitnah kepada kerja ISLAM yg kita lakukan.....dakwah mantap tapi akademik hampeh....agak2 apa pandangan org kepada kita....jadi jaga kedua-duanya ya.....=)
kehidupan kat ipg ni sia-sia ja kalu hanya tumpu kat ademik semata-mata.....hidup biar berpandangan jauh...baru hidup penuh bermakna dan bahagia...^___^
dalam menghadapi kehidupan di ipg sekarang ni, mai gak perkara2 lain duk menyelit...hoho....perasaan....perasaan suka/minat/n sewaktu dengannya la mai gak duk nyelit2 ni......hahaha....suka kat sape???
cannot be mentioned here.....haha....tp kan kdg2 suka kat manusia ni wat sakit hati, wat hati xtenang ja...sebab kita duk pikir dia suka kt kita ke x.....last2 kita wat conclusion dia xsuka kt kita kot, dia suka kt org lain......haha....apa da.....whateverla ye.....
n mgkin jugak perasaan tu bukan perasaan suka betul pun.....mgkin bisikan syaitan jer...untuk melalaikan hati aku...hohoho.......@____@
apa pun, jgn biar perasaan n benda2 cm gini affect gerak kerja ISLAM......ingt, cinta hakiki hanyalah untuk RAsulullah dan cinta kepada ALLAH......
suka kat org tu fitrah la kan...tapi atas diri kita sendiri how to deal with those feelings.....ok....^___^...lagi satu, aku rasa suka dan minat ni adalah perkara yg berbeza..suka bleh suka pada ramai org tapi minat xsemua kan...minat mgkin pada seorg ja...haha..adei la....
sahabat2 aku kat sini ni selalu gak duk ngusik2 aku benda2 cam gini ni...shbt  tu ngusik aku ngn org tu....shbt ni ngusik aku ngn org ni.....aih,....ramainyer.....aku ni xdaklah nk marah shbt2 duk ngusik2 ni...xkan nk marah plak, lain plak jadinye...huhu......tp ada yg xbetui...kn org lain dengaq, jd fitnah plak...kan..kan....huhu......
bahaya ngusik2 ni...kang jadi betul kang...hahaha.....ALLAH dh tetapkan jodoh ngn sape2....so no worries.....=)...haha...usiklah nk usik gak.....kua3......*______*
tapi kan....tahun lepas aku ada gak rapat ngn seorg ni....(hoho...rapat ker??..ntahle....)
selalu gak la duk contact2...huhu....tapi yg pasti kami xdak pape la kan....aku selalu gak minta tolong dia kalau  ada pape...n dia senang je tolong aku...org kato x berkira mano la....aku puji r dia dari segi tu....aku pun selesa ja ngn dia....sokmo wat lawak....haha...but...don't misunderstanding....nothing between us...as a sahabat only ya....well..he has someone that he likes....haha....normal la kan....apa pun, i pray the best for him....(ceh...citer sal sahabat aku yg ni plak....haha...)
ok...balik semula kepada diri yg dh makin dewasa.....
bila dh menginjak ke alam dewasa, pasti cara, penampilan, pemikiran, tindakan n so on mestilah berbeza.....jgn duk jadi xmatang dh la.....(eceh....cakap senang la.....haha...)
well.....matang x matang bukan diukur dr luaran shja kan....mgkin perangai dia nampak cm budak2 tapi fikirannye memg dh matang...hoho....
hehe...mgkin aku ni dh matang....hehehe......^________________^
apa pun, cubalah menjadi seorang yg matang....seorang yg pandai membuat keputusan...ni semua penting sebagai seorg qiyadi..ni bukan masa untuk main2 dah...ye cik fizah ye...ingt tu....@___@..............n yg paling penting jangan pernah ada niat di hati untuk meninggalkan kerja2 ISLAM, jgn tinggalkan perjuangan ini.....teruslah istiqamah...teruslah berada dalam kalangan org2 yg mencintai nabi, mencintai perjuangan nabi,.....
Fizah...moga diriku ini akn menemui potensi sebenarku...moga ada sedikit kelebihan padaku untukku sumbangkan kepada ISLAM...insyaALLAH.....^______^






No comments:

Post a Comment