Raza4u.com Get -Graphics


Get ISLAMIC-Graphics

Tuesday, January 8, 2013

lagu disukai....*___*


Tak seperti bintang di langit

Tak seperti indah pelangi
Karena diriku bukanlah mereka
Ku apa adanya

Dan wajahku memang begini
Sikapku jelas tak sempurna
Ku akui ku bukanlah mereka
Ku apa adanya

Menjadi diriku
Dengan segala kekurangan
Menjadi diriku
Atas kelebihanku.......

Terimalah aku
Seperti apa adanya
Aku hanya insan biasa
Ku pun tak sempurna

Tetap ku bangga
Atas apa yang ku punya
Setiap waktu ku nikmati
Anugerah hidup yang ku miliki


-Menjadi diriku, Edcoustic-

sape tahu lagu ni???...hehe...mesti ramai yg tahulah...lagu ni first time aku dengar adalah bila seorang sahabat ni nyanyikan lagu ni dalam satu majlis.....first dengar dh tertarik,suka dengan lagu ni ....suka bkn sebab org yg menyanyikan time tu, tapi suka ngn lagu tu ya....hehehe.....lepas tu aku tanya la sahabat tu tajuk lagu n search kt internet.....banyak kali dengaq tu....aku memg...bila dh suka ngn satu2 lagu tu aku akn dengaq bnyk2 kali...hahaha...
dengar bukan sekadar dengar...kena hayati liriknye....bagi aku, lagu ni ada mesejnya...okeh...antara mesej yg aku dapat daripada lagu ni la kan....lagu ni mengajar kita supaya bersyukur dengan diri kita....contohnya, aku xcantik mcm org lain....tetapi hakikatnya apa yg ALLAH buat tu adalah cantik dan terbaik untuk diri masing2.....
jadi aku wajib bersyukur dengan diriku apa adanya...ALLAH dah ciptakan sebaik mungkin....ada kaki, ada tangan, ada mata, telinga n mcm2...yg mgkin sesetengan org tiada padanya....bersyukurlah.....alhamdulillah....
nikmat mana lagikah yg ingin kamu dustakan?
kedua, setiap org ada kelebihan dan kekuatannya....kita kenalah belajar untuk memahami kekurangan org lain dan menghargai kelebihannya....xsemua manusia sempurna kan...kita kan saling bergantung dan saling melengkapi....contohnya sahabat aku kurang dalam sesuatu perkara, jadi aku boleh bantunya dalam perkara tu dan begitu jugak sebaliknya........=)
tapi ada sedikit lirik yg aku rasa boleh diperbaiki dalam kehidupan realiti la....
"Menjadi diriku dengan segala kekurangan"....okeh...bagi aku boleh menjadi diri kita yg sebenar yg banyak kekurangan...tapi kita kenalah ada usaha jugak untuk menjadi yg lebih baik dan mengurangkan kekurangan diri itu.....hehe...betul x...betul x.....^0^
Moga aku juga dapat menjadi muslimah yg lebih baik.....insyaALLAH....
kalu tgk sekarang gak, cm xdak ciri muslimah solehah aku ni...ish3...teruk betul fizah ni....wanita solehah kan seindah2 hiasan di dunia....hang xnak ka jadi hiasan terindah fizah ooiiii.....*0*.......huhuhu......
try to be a better person...ok....=)






No comments:

Post a Comment